‘Lokaal shoppen houdt het levendig’
In een wereld waarin online shoppen steeds vanzelfsprekender wordt, bewijst DNM op de Lange Nieuwstraat al 50 jaar dat persoonlijk contact, vakkennis en vertrouwde gezichten nog altijd onmisbaar zijn. De modezaak viert dit voorjaar haar 50-jarig jubileum en is daarmee een levend voorbeeld van wat lokaal ondernemerschap kan betekenen voor een winkelcentrum én een gemeenschap.
Anjella Schouten werkt inmiddels 30 jaar bij DNM. De laatste 15 jaar runt zij de zaak, sinds haar vader met pensioen is. “Mijn vader begon in 1975, en ik wist al jong: dit is mijn plek.” Sindsdien staat ze, samen met een hecht team waarvan sommigen al decennialang meedraaien, klaar voor vaste én nieuwe klanten. ‘We helpen je aan een goede jeans, maken die ter plekke op maat, en zorgen dat je met iets leuks de deur uitgaat,’ vertelt ze enthousiast.
Maar het verhaal van DNM is ook het verhaal van lokaal ondernemerschap. Want winkels als deze zorgen voor levendige winkelstraten, werkgelegenheid en persoonlijk contact. Anjella benadrukt het belang van lokaal kopen: ‘Door lokaal te shoppen steun je niet alleen de winkelier, maar help je mee om de lokale economie te laten groeien en het behoud van banen in je eigen omgeving.’
Dus sla die webshop een keer over en ervaar hoeveel leuker én persoonlijker winkelen is wanneer je de mensen achter de toonbank nog echt kent.