Citymarketing inspireert en informeert

Op 21 en 22 maart heeft Citymarketing Velsen twee tours georganiseerd met het doel meer (zakelijke) bezoekers te trekken naar IJmuiden en de gemeente Velsen. Op 21 maart vond een speciale tour plaats voor landelijke evenementenorganisaties. Op 22 maart was er een inspiratietour voor marketing- en frontofficemedewerkers van het toeristisch bedrijfsleven in Velsen. Deze laatste tour werd afgesloten bij de Evenemententop Velsen in het stadion van Telstar waar het toeristische en evenementenseizoen feestelijk werd geopend.

Een jaar geleden hebben acht lokale organisaties onder leiding van Citymarketing Velsen de handen ineengeslagen. Samen profileren zij zich als IJmuiden.nl Meeting & Adventure. ‘Citymarketing vindt het belangrijk om partijen aan elkaar te verbinden’, zegt citymarketeer Friso Huizinga. ‘Door dit initiatief weten de acht grote meeting & event locaties elkaar nu beter te vinden en organiseren ze ook activiteiten. Samen laten ze zien dat onze gemeente meetelt als congreslocatie, onder andere door de goede bereikbaarheid en het grote aantal parkeerplaatsen. Door de combinatie van het rauwe karakter van de havens en de natuur van het strand, de duinen en de buitenplaatsen en vele avontuurlijke activiteiten biedt onze gemeente unieke mogelijkheden die deelnemers niet snel zullen vergeten.’ De deelnemers aan de tour brachten een bezoek aan Stadsschouwburg & Filmtheater Velsen, het stadion van Telstar, Landgoed Duin & Kruidberg, Forteiland IJmuiden en Leonardo Beach Resort IJmuiden.

Op 22 maart was het de beurt aan de marketing- en frontofficemedewerkers van het toeristisch bedrijfsleven in Velsen. Zij zijn verantwoordelijk voor het informeren van bezoekers en gasten over de parels van Velsen. ‘Door middel van een inspiratietour hebben we verschillende plekken laten zien in de gemeente. Wij geloven namelijk dat je gasten pas goed kunt adviseren als je het zelf ook hebt gezien en beleefd. Het is voor onze lokale economie belangrijk dat bezoekende gasten aan Velsen ook in de gemeente blijven en we ze niet automatisch doorsturen naar Haarlem of Amsterdam. We hebben laten zien dat gasten zich makkelijk drie dagen kunnen vermaken in Velsen met bijvoorbeeld een dagje strand, mountainbiken in Spaarnwoude of abseilen op Forteiland. Dit gaan we zeker vaker doen.’

IJmuiden.nl/meetings

Deel dit bericht via:

Citymarketing inspireert en informeert