Hoog tijd om te oogsten!

Eindelijk! Het jaar vol kansen om al het moois dat we hier hebben te promoten, is begonnen. Na twaalf maanden praten, luisteren, netwerken, presenteren, vergaderen en verbinden is het nu tijd om te oogsten. Samen met onze partners, die dinsdag te gast waren in het citymarketingkerkje, werken we aan een impactvolle campagne die de parels van Velsen met elkaar verbindt en zichtbaar moet maken in de metropoolregio. Van Amsterdam tot Zandvoort. En van Haarlem tot IJmuiden.

EURO 2020, de Heineken Dutch Grand Prix, Sail Amsterdam en natuurlijk PreSail IJmond, waarvan wij promotiepartner zijn, zorgen ervoor dat alle ogen dit jaar meerdere keren op de regio gericht zijn. Ik vind dat we daar maximaal van moeten profiteren. Ik heb het al vaker gezegd: wij wonen in Nederland in het klein. We hebben het óf zelf óf we hebben het in de buurt. En dat zal iedereen weten ook!

Ik ben ongelooflijk trots dat wij binnen een jaar meer dan 30 partners aan ons hebben weten te binden. Toeristische bedrijven, ondernemersverenigingen, cultuurorganisaties, evenementen, omliggende gemeenten. Allemaal zijn ze graag in gesprek met Citymarketing Velsen. Mijn rol wordt ook steeds duidelijker. Als citymarketeer – promotor van onze mooie gemeente – ben ik vooral bezig met het verbinden van partijen die bijdragen aan het positieve imago van IJmuiden en de rest van Velsen.

De bereidheid om samen te werken is voor mij een vereiste. Organisaties, ondernemers of evenementen die hun hakken in het zand zetten, hun hand ophouden of geen coöperatieve houding aannemen hoeven niet op steun van Citymarketing Velsen te rekenen. Wij werken alleen met partners die bijdragen aan de doelstellingen uit ons citymarketingplan. Gelukkig is de bereidheid om met elkaar op te trekken heel groot. Steeds meer partijen zien de kracht van samenwerken, zelfs in branches waar dit tot een paar jaar gelden niet zo vanzelfsprekend was. Ik zie dat als een groot voordeel, want het biedt volop kansen om onze veelzijdige gemeente te promoten.

In de eerste twaalf maanden heb ik geleerd dat mijn bestuur en ik geen ijzer met handen kunnen breken. Hoe mooi het magazine of onze promotievideo’s ook zijn, IJmuiden is niet in één klap Monaco aan de Noordzee. Over media-aandacht hebben we niet te klagen, maar helaas is de berichtgeving niet altijd positief. Maar ze krijgen ons niet klein. Als het moet, sta ik op de barricades en vertel ik aan een cameraploeg wat voor geweldige dingen hier allemaal gebeuren.

Tijd om te oogsten

We groeien uit tot de excellente regio voor maak- en onderhoudsindustrie, offshore wind en energietransitie. We hebben één van de breedste stranden van Nederland waar veel kan en mag. Telstar als onze voetbaltrots. Verse Noordzeevis uit IJmuiden. Attracties als Forteiland IJmuiden, de Ruïne van Brederode en onze musea. Fantastische evenementen. Een bloeiend verenigingsleven. Verbindende cultuurorganisaties. Fijne winkels en horeca. Geweldige nieuwbouwprojecten. Prachtige natuur, met Spaarnwoude, de buitenplaatsen en Nationaal Park Zuid-Kennemerland. En inwoners die steeds trotser zijn.

Het is bijna te veel om op te noemen. Aan ons de taak om deze parels met elkaar te verbinden. En dat is precies wat we gaan doen!

Suggesties?

Mail naar citymarketeer@ijmuiden.nl of bel 06-53718832.

Friso Huizinga
Citymarketeer gemeente Velsen | .IJmuiden

Deel dit bericht via: